Łukasz Kurzawski - reżyser dźwięku, muzyk - absolwent Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie wiolonczeli z tytułem magistra sztuki, kierunku reżyseria dźwięku na Wydziale Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z tyłem licencjata oraz kierunku Akustyka tamże z tytułem magistra akustyki. Jest absolwentem stażu artystycznego na Wydziale Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wykładowca i doktorant na Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Od maja 2004 współpracuje z Radiem Poznań (dawniej Radio Merkury) jako realizator dźwięku. W ramach pracy realizuje nagrania muzyczne, słuchowiska, audycje radiowe na żywo, produkuje reklamy, jingle, dokonuje nagrań w terenie. Jest twórcą i prowadzącym audycję Poduszkowiec Radia Merkury oraz audycję Lubię Jazz.
Z racji wykształcenia i wieloletniej praktyki wykonawczej gry na wiolonczeli czuje się najbardziej kompetentny w stylistyce muzyki klasycznej, ale realizuje również nagrania innych stylistyk. Dorobek nagraniowy Łukasza Kurzawskiego to ponad setka sesyjnych i koncertowych nagrań wydanych na płytach CD i DVD z muzyką orkiestrową, chóralną, kameralną, jazzem oraz muzyką gospel. Wśród nich znajduje się m. in.: sześć płyt zespołu muzyki dawnej Accademia dell' Arcadia; piętnaście albumów z festiwali Musica Sacromontana 2006-2020 w Gostyniu - płyta z pierwszego festiwalu została wyróżniona nagrodą Fryderyk 2008 w kategorii "Muzyka Chóralna i Oratoryjna", płyty z kolejnych festiwali były nominowane do nagrody Fryderyk (2009, 2010, 2014, 2015, 2017, 2019, 2020, 2021). Dodatkowo dwupłytowy
album pt. "Pasquale Anfossi, Oratorio La Morte di San Filippo
Neri" otrzymał w 2015 roku prestiżową francuską nagrodę
muzyczną Złoty
Orfeusz
przyznawaną przez Academie du Disque Lyrique. Album wydawnictwa RecArt "Mieczysław Weinberg - Works for Violin and Piano (RecArt 0006) został nominowany do nagrody Fryderyk 2014 w kategorii muzyka kameralna. Płyta z pieśniami Eugeniusza Morawskiego (RecArt 0010) w wykonaniu Agnieszki Rehlis (mezzosopran) i Tadeusza Domanowskiego (fortepian) otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2015 w kategorii "recital solowy", album
zespołu Filatura di Musica „Canzony znane i nieznane. Tabulatura
pelplińska. Adam Jarzębski” (RecArt 0033) został nominowany do nagrody
Fryderyk 2021 w kategorii „muzyka dawna”. Łukasz Kurzawski jest realizatorem dźwięku albumu "Quo Vadis" z kompozycją Feliksa Nowowiejskiego, nagranego przez Orkiestrę Filharmonii Poznańskiej, solistów i Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej pod batutą Łukasza Borowicza, który był nominowany w dwóch kategoriach do nagrody Fryderyk 2018 oraz znalazł się wśród zwycięzców International Classical Music Awards (ICMA) 2018 oraz reżyserem dźwięku albumu "Penderecki's Sinfonietta(s)" (wydawnictwo Sony Classical) w wykonaniu orkiestry Sinfonietta Cracovia nominowanego do nagrody ICMA 2022. Płyta "Sinfonietta per Sinfonietta" nagrana przez orkiestrę Sinfonietta Cracovia pod batutą Jurka Dybala (RecArt 0044) została nominowana do International Classical Music Awards 2023 w kategorii muzyki współczesnej (Contemporary Music), a płyta Magdaleny Krawczuk i Katarzyny Wasiak z muzyką Hansa Gala (RecArt 0045) otrzymała nominację do ICMA 2023 w kategorii muzyki kameralnej (Chamber Music).
Współpracował m.in. z takim zespołami i artystami jak: Jerzy Maksymiuk, Tomasz Radziwonowicz, Łukasz Borowicz, Agnieszka Duczmal, Anna Szostak, Jacek Sykulski, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Krzesimir Dębski, Paweł Przytocki, Paweł Osuchowski, Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Iuventus, Concerto Polacco, orkiestra Akademi Beethovenowskiej, Orkiestra Polskiego Radia Amadeus, Polska Orkiestra Barokowa, orkiestra L’Autunno, zespół An_Arche Music Ensamble, zespół Accademia dell’ Arcadia, orkiestra kameralna Chech Virtuosi, Sinfonia Nordica, Laudate Dominum, kwartet smyczkowy Musicarius, Essential Duo, Michał Stanikowski, Tadeusz Domanowski, Agnieszka Rehlis, Ewelina Nowicka, Milena Antoniewicz, Christophe Alvarez, Tomasz Krzysica, Zespół Pieśni i Tańca Mazowsze, Zespół Śpiewaków Camerata Silesia, chór Sine Nomine, Chór Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Poznański Chór Chłopięcy, Poznański Chór Kameralny, chór Poznańskie Słowiki Stefana Stuligrosza, chór Sonantes, chór Viribus Unitis, zespół Antiquo More, zespół Gospel Joy i inni.
Współpracował m.in. z takimi instytucjami jak: Polskie
Radio, Telewizja Polska, Music Colection Agency, Akademia Muzyczna
im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
w Pozaniu, Regionalny Ośrodek Edukacji, Stowarzyszenie Miłośników
Muzyki Świętogórskiej im. J. Zeidlera, Stowarzyszenie Miłośników
Kultury i Sztuki, Stowarzyszenie Ars&Studium, Stowarzyszenie
Astigmatic, Fundacja An_Arche, festiwal Silesia Sonans, Poznańską
Szkoła Chóralna, Europejskie Centrum Komunikacji i Kultury.
W latach 2009 - 2015 był vice-prezesem fundacji Artelier. Jest
członkiem Audio Engineering Society. W latach 2006 - 2009 był wykładowcą Regionalnego Ośrodka Edukacji w Poznaniu na kierunku realizacja dźwięku. W latach 2009 - 2015 współpracował z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jako wykładowca na kierunku reżyseria dźwięku. Współpracował jako ekspert z Instytutem Badań Edukacyjnych w Warszawie nad tworzeniem Polskiej Ramy Kwalifikacji. Od 2022 roku współpracuje jako wykładowca z Zakładem Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy gdzie jest aktualnie doktorantem.